Translate the blog

onsdag, mars 1

Nu har det gått en månad!

Det är ju så sant att tiden flyger när man har roligt. Det har redan gått en månad av min utbytestermin, men oj vad jag har gjort saker! Jag har självklart pluggat även om det är många där hemma som har frågat om jag verkligen har hunnit göra det ;) 

  • Jag har fått äta en massa god mat, och delat med mig av svenska recept. 
  • Jag har varit på en en del partaj, varav en fest som jag och Martina anordnade.
  • Jag har åkt på utflykter till:

Och så har jag ju fått kompisar från hela världen! Här är vi på stranden och njuter i solen, och på en andra bilden är Claudia och Sierra överklyckliga över att ha fyndat en bäddmadrass på Wallapop. Jag följde med som översättare, men det visade sig att säljaren faktiskt kunde engelska :)


Våren är här! Jag skulle dock kalla det på snudd till svensk sommar. Det har faktiskt regnat lite, men jag tycker det mest bara är skönt, så känner man sig inte dålig som sitter inne och pluggar när solen ändå inte är framme.




Lite knasigt men jag har faktiskt bara varit på ett café-besök hittills här i San Sebastián. Det finns så mycket annat kul att göra så jag har inte hunnit! På bild är det Madi och jag som sitter vid caféet på hörnet just utanför hennes lägenhet. Till höger är det "the red heads" Claudia och Rachel med kalimotxo och nachos till middag. Det har blivit vår grej att vi sex alltid ses en gång i veckan för familjemiddag.


White t-shirt party!
 

Mats (Nederländerna), Gabriel och Filip (Sverige) och Taylor (USA).

En kväll var det internationellt knytkalas på en pub. Jag tog med mig hemmagjorda köttbullar och kladdkaka i muffins-storlek. Det försvann på en gång! Favoriterna jag hade på min egna tallrik var bönbiff från Mexico, quiche från Frankrike, fyllt bröd från Venezuela och cheesecake från Baskien. Och ja, på något vis fick jag i mig allt jag hade lastat upp på min tallrik.


Tänk att det tog mig att vara 3000km hemifrån för att laga mina första hemmagjorda köttbullar. Det blev över köttbullesmet så jag köpte två potatisar och gjorde en klassiker till lunch. Martina fick smaka en köttbulle med lite brunsås. "Hanna det här måste vi göra på vår familjemiddag!"


Ja tänk att det nu gått en månad. Undrar vad de kommande tre har att erbjuda :)
 
San Sebastián <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar