Translate the blog

söndag, februari 19

Karnevalen i Tolosa!


I helgen hände något jag aldrig varit med om förut. I helgen förvandlades människorna här i Spanien. Helt plötsligt vandrade alla runt fullt iklädda utklädningskläder, både stora som små! På torsdagen, på väg hem från en fest, så mötte jag några spanska grabbar iklädda Flamenco-klänning. Sedan dess och under hela helgen har jag fått se fantastiska dräkter! 






San Sebastian

Under lördagen, kl 17:01 började den stora paraden. Med hög musik runt varje hörn så dansades det i väldigt snygga outfits. Jag och tjejerna stod på sidan och gapade stort av förvåning. Helt fantastiskt hur de lyckats arrangera det och vilket engagemang! Alla var så duktiga på att dansa!








Tolosa

På söndag morgon åkte vi till Tolosa, som vi hade fått höra från både lärare och studenter att man ska ta och åka till den lilla byn med bara 20 000 invånare. Efter en 25min kort tågresa var vi framme! Och här var det inte alls en dansande parad utan ALLA som gick runt var utklädda och det stod flera stillastående "flak" som folk hade pyntat rejält! Så himla härlig atmosfär!






Även vi var utklädda! Martina och Madison hade snygga diamanter i ansiktet och Claudia och Rachel hade söta tiaror. Jag däremot hade lyckats hitta en "La casa de papel"-dräkt för 5€ på Wallapop, så bland oss stack jag ut. Och tur det då det blev lätt att hitta mig igen när jag sprang iväg för att fota folk ;D



Jag hade tagit med mig pannkakor som jag bjöd på då våra magar började kurra, sen innan vi skulle kliva på tåget hem igen köpte vi mat från ett stånd och churros med dulce de leche! Helt klart de godaste churrosarna jag ätit!



Den här karnevalen var verkligen något utöver det extra. Jag kan lätt se mig själv åka tillbaka hit bara för att få uppleva denna helg igen. Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar