Translate the blog

lördag, februari 11

Jag anordnar välkomstfest!?


När mina föräldrar ringde och frågade om resan till San Sebastián hade gått bra, så blev dom inte förvånade då jag sa att jag skulle anordna en välkomstfest för alla internationella studenter. "Hanna, how come you're in charge of this?" frågade flera studenter när Santiago, en man som jobbar på universitetet, berättade i en välkomstpresentation att det inte kommer att vara universitetet som anordnar en välkomstfest utan två internationella studenter, Hanna och Marta (som jag bor med). Så, hur blev det så? Jo! Santiago var den person som skjutsade mig från busstationen till min lägenhet då jag kom fram till staden. Han berättade då att han alltid brukade anordna en välkomstfest, men som skolan nu hade beslutat sig för att sluta göra. Han tyckte självklart att det var väldigt tråkigt då han sa att det alltid har varit jätteuppskattat för de nyanlända att ha en chans där alla kan träffas och lära känna varandra. Så, då svarade jag "men du Santi, jag och Marta som jag ska bo med, vi kan ju anordna den!" 

Så i torsdags...


För 20€/person fick man en tre-rätters middag på en resstaurang samt inträde + voucher till en gratis öl på klubben Bataplán Disco. På restaurangen kunde man köpa en hel flaska rött fö 6€, galet! Och shots på klubben var bara 3€!


Vi var studenter från 23 olika nationaliteter!

Jag och Marta hade pysslat lite så att det fanns bordsplacering, och så lyckat! Är ju hela meningen att man ska träffa nytt folk! Så det funkade perfekt för att undvika så att alla vi svenskar sitter i ett hörn och fransmännen i ett annat...

På bild är det Hanna från Sverige och Hannah från Norge :) Mitt emot mig satt Gabriel (Uppsala), och Claudia (Canada) som på bilden är precis på väg att testa svenskt snus för första gången.


"Arriba, abajo, al cento y pa dentro!" med Tony och Chris (Mexico) och Jade (Frankrike) på klubben.


En väldigt lyckad kväll måste jag säga! Och det var så kul både under middag och dagen efter i skolan att få höra av de som kom att det var riktigt kul! :) Men oj vad man inte är vad vid tiderna här. Hemma stänger klubbarna kl 02:00, och här är de öppna ända till kl 07:00!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar