Translate the blog

måndag, mars 13

Så ser vår lägenhet ut

Jag tänkte att det kan vara lite kul att se hur det ser ut inne hos oss. Jag har bara varit hem i två andra lägenheter och förhållandevis känns vår väldigt ljus med vita väggar över allt och spotlights i taket. 

Så, stig på! Välkommen hem till mig och Martina!

Vi öppnar upp dörren och är då i den långa korridoren. Kliver vi in direkt till vänster står vi i det pyttelilla köket. Och när jag säger pyttelilla syftar jag på att skulle man vara lite korpulent så skulle man inte rymmas här, då det är omöjligt att inte nudda väggen medans man lagar mat. Det går inte ens att dra ut luckan helt och hållet på diskmaskinen. Men men, vi har ju i alla fall en diskmaskin. Och jag har då vant mig nu vid att det är trångt så jag kan absolut njuta av att stå och laga mat trots slöa knivar och en liten kombi-mikro som ugn. Men jag saknar helt klart den fullstora frysen där hemma :')



Vi traskar vidare till nästa rum. Man hade ju kunnat hoppats på att det är vardagsrummet som ligger intill köket, men nej, här är mitt rum! Jag kan ändå tycka att det känns hemtrevlig nu, efter att ha fyndat näst intill alla möbler second hand. Tyvärr finns det inget naturligt ljusinsläpp i rummet. Däremot finns det ett fönster, men det leder till tvättanordningen. Här har jag träffat grannen mitt emot och haft ett trevlig samtal om att hon ska lova att komma och säga till om vi skulle spela för hög musik :)





Sen efter mitt rum så har vi toaletten på höger sida i korridoren.  Den här delen av lägenheten är jag absolut mest tacksam över att den ser ut som den gör. Den känns så fräsch, och med exakt samma kommod som den på Mariehem så känns det nästan som hemma. Den var dock inte jätteren när vi flyttade in, men efter att ha kört draperiet i tvättmaskinen, skrubbat badkaret och sprutat med en hemmagjord vinägerblandning överallt så blev det som nytt. 


Vi rör oss vidare till sista rummet på vänster sida i korridoren. Här är vardagsrummet! Det känns lite knasigt att matbordet och att allt porslin är så långt ifrån köket. Det blir en hel del vändor fram och tillbaka från diskmaskinen till vitrinskåpet.  Men! Fin soffa, sköna stolar, stora fönster, stabilt matbord och en tv perfekt för filmkvällar. Jag hade då inte kunnat hoppas på något så bra.



Till sist, längst ner i korridoren är Martinas rum. Hon har det absolut finaste med en balkong och stor säng. Vi har gjort så att hon fick ta det rummet då hennes mamma bodde där med henne i början. Sen efter att vi varit här halva tiden så kommer vi att byta rum. Och det passar helt perfekt för det är precis då Viktor kommer, så har vi det stora rummet! Längtar!


:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar